KÖPVILLKOR:
PRISER & AVGIFTER: Priserna anges i svenska kronor och gäller tills nya priser presenteras. I priset ingår 25% moms.
NEDSATTA PRISER: Erbjudanden om nedsatta priser gäller så länge lagret räcker om inget annat anges.
FRAKTER: Fraktfritt för köp över 1299kr gäller för de flesta beställningarna. (Med visst undantag för vissa skrymmande varor) Exakta fraktkostnaden syns specificerad i kassan INNAN du bestämmer dig för att genomföra köpet. Frakten sker till Bring Ombud, DHL Servicepoint, PostNord, DB Schenker via hämtpaket, eller för skrymmande eller tunga varor via hemleverans.
BESTÄLLNING OCH ORDERBEKRÄFTELSE: Direkt efter beställningen får du ett mail som meddelar att beställningen är mottagen. Uteblir mailet så titta i din skräppost, annars kan du ha skrivit fel mailadress. En orderbekräftelse skickas när varorna är på väg. Åldersgräns: är 18 år.
UTLANDSBESTÄLLNINGAR: Vi kan ev. i vissa fall ta emot beställningar från utlandet (inom EU), men dessa hanterar vi i nuläget manuellt via mail till kundtjanst@balkongshoppen.se där vi offererar extra fraktkostnad, betalnings-alternativ mm.
------------------------------------------------------
VÅR NYA INTEGRITETSPOLICY: Det är viktigt för oss att du vet vilken typ av information rörande dig som sparas i våra system samt att vi har anpassat vår hantering av personuppgifterna till den nya och skärpta GDPR-reglerna.
Kortfattat, följande uppgifter sparas: namn/företagsnamn, kontaktperson, e-postadress, adress, telefon/mobilnummer och orderdetaljer – dessa finns sedan tryggt förvarade i vårt ordersystem.
Ditt tillhandahållande av dessa personuppgifter är ett krav som är nödvändigt för att vi ska kunna hantera beställningar. Utan de efterfrågade uppgifterna är det därför inte möjligt för oss att sälja produkter till dig. Vi ansvarar för de uppgifter som du som kund lämnar till oss via genomförd beställning. Det innebär också att du godkänner att ditt namn och kontaktinformation registreras i vårt kundregister.
----------------------------------------------------------
BETALNING – KLARNA CHECKOUT - FAQ om Klarna Checkout
MICRO-UPPLYSNING: För nya kunder, kunder som inte har handlat via Klarna på länge, eller vid större belopp så gör Klarna en Micro-upplysning, men de enda som ser en sådan är Klarna och kunden dvs. inte att förknippas med en UC-upplysning som alla kan få tillgång till.
• FAKTURA: Handla nu, betala 14 dagar efter leverans
Du betalar i efterskott per faktura. 14 dagars betaltid. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta + gällande referensränta. Du måste vara över 18 år och får ej ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura. Avgiftsfritt.
– Privatpersoner och Enskild Firma. För att handla mot faktura behöver vi ditt personnummer. Har du en Enskild Firma så ska du logga in som privatperson eftersom organisationsnumret i en Enskild firma = ditt personnummer.
– Företag. För att handla mot faktura behöver vi ert företags organisations-nummer.
• KONTO: Delbetala från 50 kr/mån!
Vi skickar din order direkt och du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och du kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en smidig månadsfaktura. Betalningen sker alltid den sista dagen i månaden.
• KLARNA DIREKT: Snabb och enkel betalning med BankID.
• BANKÖVERFÖRING: Du betalar direkt genom att logga in och föra över pengar via din internetbank. Vi erbjuder direktbetalning med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra.
• KREDIT- & BANKKORT: Vi accepterar Visa, MasterCard och American Express. Vår kortbetalning sker via Klarna. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. För maximal säkerhet använder vi även 3DSecure.
------------------------------------------------------
LEVERANSER: Beställningen expedieras inom 1-5 arbetsdagar (om inget annat står vid köpknappen). Du får besked via e-post när beställningen har skickats från oss. Fraktbolagets leveranstid på 1-3 dagar tillkommer. Har du uppgivit ett mobilnummer så aviseras du via sms. Vid dröjsmål på en leverans, informeras du som kund om detta samt om den nya leveranstiden och köpet kan hävas vid dylika dröjsmål.
Observera att paket numera oftast bara ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar. Vi måste tyvärr debitera kunden alla faktiska kostnader samt en administrativ avgift på 150 kronor för ej uthämtade paket, se nedan under "Ej uthämtade leveranser".
Ej uthämtade leveranser: Det är kundens ansvar att uppge en giltig leveransadress. Vid retur av ett icke uthämtat paket förbehåller sig Sandström Möbler och Inredning i Tyresö AB (balkongshoppen.se) rätten att debitera kostnaderna för frakt och returfrakt samt en administrativ avgift.
Skadad försändelse: Om en transportskada upptäcks anmäler du det genast till utlämningsstället eller vid hemkörning till fraktbolaget. Maila också ett foto till oss på skadan. Detta för att vi snabbt ska kunna skicka en ny produkt.
REKLAMATION: Enligt Konsument-köplagen har du rätt att reklamera en vara inom 2 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om det skulle visa sig att en vara är trasig eller har ett fabrikationsfel bör du kontakta oss direkt på kundtjanst@balkongshoppen.se. Vi kommer i första hand att försöka skicka dig en ersättningsprodukt utan extra fraktkostnad. Om vi inte kan ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi har fått den skadade varan i retur och vi ersätter givetvis dina portokostnader. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.
ÅNGERRÄTT: Sandström Möbler och Inredning AB (balkongshoppen.se) tillämpar Distansavtalslagen, vilket innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan, under förutsättning att varan är i nyskick. Undantaget i övrigt är beställningsvaror där ingen retur- eller bytesrätt finnes. Du står för fraktavgifterna såväl som risken för att varan skadas, eller kommer bort under returtransporten. Vid beställningar av icke lagervaror står du även för fraktkostnader som uppstått i samband med din beställning. Återbetalning av varans belopp (ej eventuell erlagd frakt) sker inom max 30 dagar efter att vi mottagit varan/orna och gjort kontroll.
FÄRG -OCH NYANSSKILLNADER PÅ BILDERNA: Ibland är det viss skillnad i färg, ton och nyanser på produktbilderna jämfört med produkten i verkligheten. Det beror oftast på olika ljussättningar i bilden eller att bildskärmen man använder inte återger färgerna och ljuset till 100%. Är du osäker så rekommenderar vi att du hör av dig till vår kundtjänst innan beställning. Sandström Möbler och Inredning står inte för returfrakt vid ångerköp pga färg, ton och nyansskillnader på produktbilderna jämfört med den verkliga produkten.
RETURSERVICE: Om du skulle behöva returnera något gäller följande: kontakta oss först på kundtjänst, och berätta vad du är missnöjd med. Om varan behöver returneras står du för fraktkostnaden såväl som risken för att varan skadas eller kommer bort under returtransporten. När vi har mottagit varan så behandlar vi ärendet beroende på om du utnyttjar din ångerrätt eller om det gäller en reklamation. Viktigt att notera är att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel, samt uppger varför du inte är nöjd och hur vi ska betala tillbaka dina pengar.
------------------------------------------------------
INFO OM COOKIES: Den 25:e juli 2003 trädde en lag i kraft som säger att alla som besöker en webbplats som använder cookies ska informeras om vad det är, varför de används och ska ha möjligheten att vägra användning av cookies. En cookie är helt enkelt en textfil som sparar information på din dator. Cookies används för att förbättra webplatsen och erbjuda möjligheter som inte vore möjliga annars. Cookies används på Balkongshoppen.se för att till exempel lagra information om vad du har i din kundvagn och för att “komma ihåg” vem som är inloggad.
Om du har valt att inte tillåta cookies kommer du inte att kunna handla här.
Om du har problem med kundvagnen eller inloggning kan det bero på att du inte accepterar cookies, om du vill acceptera cookies går du in på menyn "Verktyg" i ett Internet Explorer-fönster, och väljer "Internetalternativ". Där kan du tillåta cookies. Om du har något problem med detta, maila kundtjänst så hjälper vi dig.